QFORTE | Publicații și Diseminare
HOME / RE-GRAD
Vizita de studiu la Universitatea din Strasbourg, Franța.
În perioadă de 1 – 6 iulie echipa de implementare a proiectului RE-GRAD – „REFORMING UNDERGRADUATE EDUCATION FOR GREEN AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT IN ARMENIA AND MOLDOVA”, nr. 101128817, finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+ KA2, a efectuat o vizita de studiu la Universitatea din Strasbourg, Franța. Scopul vizitei a fost pentru a participa la training-ul de consolidare a capacităților în vederea reformării învățământului universitar pentru dezvoltare ecologică și durabilă. Participanții au avut oportunitatea de a acumula informații, relații și experiențe noi oferite cu generozitate de Universitatea care a găzduit echipele din Moldova, Armenia, România, Italia.
În cadrul vizitei de studiu, reprezentanței echipei USC au avut ocazia să se familiarizeze cu:
- dezvoltarea durabilă și tranziția ecologică;
- problemele și provocările și o analiză aprofundată a politicilor UE în materie de climă, evidențiind atât realizările, cât și obstacolele care rămân în atingerea obiectivelor UE în materie de climă.
- Sustenabilitatea apei continentale: un nou program de formare de master și doctorat transfrontalier în cadrul EUCOR — Campusul European;
- Punchy: un proiect de e-learning pentru dezvoltarea resurselor transdisciplinare privind sustenabilitatea
- ecologia industrială și teritorială în portul din Strasbourg, unde a evidențiat inițiativele portului în ecologie industrială, concentrându-se pe practicile durabile și pe integrarea tehnologiilor verzi.
- clima, energie, resurse: dezvoltare durabilă în educația inginerească;
- activitățile proiectului RE-GRAD au culminat cu o zi captivantă la Parlamentul European. Participanții au fost invitați să exploreze procesului decizional european și să aprofundeze în instituțiile, care modelează politicile continentului privind durabilitatea și nu numai.
Totodată, echipa de management al proiectului s-a întâlnit pentru a analiza rezultatele recente și pentru a stabili direcții viitoare pentru proiect.